HTML

Egy hét Finnország

Friss topikok

• Simulacrum: Itthon jó idő vár majd, bár ma reggel 12 fok volt. Ide ne hozzátok nekem a hideget! Szépek ezek a ... (2014.06.15. 06:57) Hajókirándulások Helsinki körül
  • Bushman: @Simulacrum: Agricola bácsi üdvözöl! Találtunk játékboltot, megvettük a 7csoda egyik kiegét, most ... (2014.06.12. 23:20) Design, olimpia és szauna
  • Nagymacska: Narancssárga olló forever! Szép a park, jó a kígyós kép, de a sziklánpózolós a legjobb. Mindig úgy... (2014.06.11. 12:28) Fiskars, Hanko, Nuuksio
  • Nagymacska: @Bushman: Majd július elejére :D (2014.06.11. 12:18) Tampere első két nap

Címkék

Archívum

Hajókirándulások Helsinki körül

2014.06.14. 19:10 Bushman

Sajnos tegnap is kitartott a rossz idő és egész nap esőben sétáltunk Helsinkiben. Sok látványosság már nem maradt, megnéztük a Sziklatemplomot és a belvárosban sétálgattunk. Ma reggel már nem esett, ennek nagyon örültünk, habár csak 15-16 fok volt! A szél azonban még mindig nagy volt, olyannyira, hogy a nagy hajókirándulásunkat le is mondták. Helyette viszont elmentünk egy rövidebbre, mely Helsinkit mutatja meg a tenger felől.

Ezt már félig-meddig napsütésben élvezhettük, a tengeren viszont még erősebb volt a szél. Rengeteg kis sziget van a fővároshoz közel, a legnagyobb és leghíresebb a Suomenlinna, amelyre egy egész erődöt építettek a svédek még az uralkodásuk alatt. Itt a túránk nem állt meg, ezért visszakompoztunk a helyi járattal, a kétnapos bérletünk erre is jó volt.

A volt erőd-szigeten kb. 800-an élnek, van posta, óvoda és bolt is. Persze számunkra a gyönyörű táj volt az érdekesebb, körben a part nagyon szép látványt nyújt, kicsit Írországra emlékeztet (ahogyan az időjárás is). Itt található még Finnország egyetlen tengeralattjárója is, amely ma már múzeum. A sziget amúgy népszerű esküvői helyszín is, két menyasszonyt is láttunk ottjártunkkor. Ha Petiéknek a Törley-udvar mégsem jön össze, akkor ezt tudjuk ajánlani...

Délutánra még a nap is kisütött, és ettünk egy csomó rénszarvashúst (András) és helyi halat (Réka). Ja, és még a finn jégtörő flottát is láttuk!

Következzen az utolsó adag kép, köszönjük az eddigi figyelmet! (Már becsekkoltunk, és megnéztük, hogy honnan megy a reptéri busz - reméljük otthon meleg vár minket!)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simulacrum 2014.06.15. 06:57:47

Szépek ezek a zöld dombok.